Parla la sensibilitat

Parla la sensibilitat

Poesia

Poesia

Legendes urbanes

Legendes urbanes
Passejades a ulls clucs, 2004

Legendes Urbanes

Legendes Urbanes
El camí de tornada, 2007

EL LLORER (2008)

El llorer puja dret, verd, lluent i fresc per damunt del primer pis des del pati del darrera de la casa. On tot sembla humit i gris, com si el temps no hagués passat, o pot ser perquè hi ha passat i ho ha deixat tot al seu lloc, les fustes els mobles vells, els estris, la llenya i els cucs. Tot sembla vell, tret del llorer que ha crescut. Qui sap qui el va plantar? Buscant el sol i la llum avui és testimoni de vida.

Dret, verd, lluent i fresc arrecera els pardals que en farceixen les branques i agraïts i esperant no sé què, mantenen l’equilibri quan bufa el vent dels Ports de finals de setembre. Tota la verdor i la fresca d’aquests indrets són aquí, al llorer. Tota la vida també.

I ara de nit, quan s’escolta la remor del silenci, aquesta musica del res, demano permís per a fer-ne part. És un desig que qui sap de on ve! ..........

M’han dit que les meves arrels venen d’aquí, entre pedres i carrerons costeruts, on el matxos estiraven carros fins a l’era o fins al tros. Entre gent treballada i amb la pell aspre del secà, pel mig d’avies missaires i el dominó de la tarde al Café, jugant amb canalles primes que creixien aviat per anar a fer “les ameles”......... això m’han dit i alguna cosa he vist.

El fet està que demano permís pel meu desig, que qui sap de on ve! I el demano fins que una bufada del vent em convida i em diu endavant!, tot recordant-me que ell és el mes antic de tots, que és el mes vell, el mes savi, el mes viscut, en fi l’amo dels Ports i jo, jo solament una visitant de pas, “un forastero” com diuen per aquí, que avui admiro els indrets que un dia van deixar créixer les meves arrels......... com aquest llorer.

No hay comentarios: